New York 2014 - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu New York 2014 - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu

New York 2014

Blijf op de hoogte en volg Vera & Jordy

09 December 2014 | Nederland, Venlo

9 December 2014

Vandaag is het eindelijk zo ver.....we gaan naar New York....In de vroege ochtend rijden we met de auto naar Düsseldorf airport en vanuit daar vliegen we met de KLM naar JFK met een tussenstop in Amsterdam.....

Oepssss, ik zie dat we met de city hopper reizen van Düsseldorf naar Amsterdam, een klein vliegtuig waar amper 50 mensen in kunnen. Brrrrrr niet mijn ding. In de lucht hoor ik dan ook alle bewegingen die er met het vliegtuig worden gemaakt. Na een reis van 30 minuten (die voor mijn gevoel uren duurde) komen we aan in Amsterdam. Daar staat onze mooie boeing te wachten die ons naar JFK gaat vliegen. Heerlijk een vliegtuig met ruimte.

De eerste 5 uurtje hadden we een rustige vlucht. Toen werd er door de piloot omgeroepen dat we ons klaar moesten maken voor heftige turbulentie. Ik dacht ach ja een beetje turbulentie, geen probleem. Maar een beetje turbulentie veranderde in een heftige vlucht van 1,5 uur. Het vliegtuig schudde heftig heen en weer en maakt voor mij gevoel luchtzakkingen van wel 100 meter, er waren medepassagiers helemaal in paniek en die schreeuwden het uit van angst. De stewardessen zijn 1,5 uur niet uit hun stoel gekomen. Tijdens het dalen schudde het vliegtuig nog steeds heftig van links naar rechts en toen voelde ik gelukkig de grond...wat een heerlijk moment...

Toen we geland waren werd ons medegedeeld dat door het noodweer alle binnenlandse vluchten waren gecanceld. Pffff dit hebben we weer doorstaan.

Vanaf JFK hebben we taxi genomen naar ons appartement in de beruchte wijk de Bronx. Maar ja iedere slechte wijk heeft ook goede gedeeltes en daar zaten wij, meteen naast de metro. Wij hebben voor 25 dollar een weekkaart gekocht voor de metro, daar kon je 7 dagen lang onbeperkt mee reizen.