9-11 memorial, Twin Towers, Vrijheidsbeeld - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu 9-11 memorial, Twin Towers, Vrijheidsbeeld - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu

9-11 memorial, Twin Towers, Vrijheidsbeeld

Blijf op de hoogte en volg Vera & Jordy

12 December 2014 | Nederland, Venlo

Vandaag gaat onze trip naar het museum van 9-11 en de monumenten. Bij aankomst krijg ik meteen al rillingen. De beelden komen weer voorbij in je gedachten, kippenvel. Heftig om op de monumenten alle mensen met naam te zien staan.

Eenmaal in het museum krijg je het begin van het verhaal te zien en in de loop worden steeds meer dingen duidelijk, wat is er gebeurd, hoe heeft het kunnen gebeuren, wie waren er verantwoordelijk voor en noem maar op. Er hangen ook foto's van de slachtoffers, wat voor ons eerst nog een aantal mensen was heeft nu een naam en een gezicht erbij gekregen. Ik heb er geen woorden voor.

Er hangen affiches waarop mensen hebben gezet dat ze hun geliefde kwijt zijn en of ze zich willen melden, ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wat die mensen hebben meegemaakt kunnen wij ons nooit voorstellen.

In het museum is zoveel mogelijk intact gelaten van de gebeurtenissen, zo staat er een verbrande brandweerauto, de punt van de toren van de Twin Towers.

Ik heb mijn ogen uitgekeken in het museum, wat hebben ze er een prachtplek van gemaakt. Deze mensen mogen nooit woorden vergeten.

Buiten waar de gebouwen hebben gestaan zijn 2 monumenten gemaakt ter nagedachtenis aan de slachtoffers, mooi & vredig.

Daarna zijn we met de boot langs het Vrijheidsbeeld gevaren, we konden niet op het eiland omdat het weer te slecht was. Het is niet heel bijzonder maar als je in New York bent voor de eerste keer dan moet je dit gewoon gezien hebben.