Dag 3 Kanchanaburi - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu Dag 3 Kanchanaburi - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Vera & Jordy

11 December 2013 | Nederland, Venlo

Dag 3

Vandaag staat een drukke dag op het programma. We moesten al om 07.15 opstaan want om 08.00 uur werden we opgehaald voor onze excursie.

We beginnen bij de watervallen in Sai Yok Noi. Wowwww wat zijn deze mooi, echt helder blauw water. En de natuur eromheen, met geen woorden te beschrijven zo mooi. Jordy en ik hebben de waterval ook beklommen, dat was echt super.

Daarna zijn we naar de Hellfire pass & het Memorial museum geweest. Dit was echt indrukwekkend en dan vooral voor Jordy. We kregen een film te zien van de tweede wereld oorlog waarin de gevangenen werkten aan de Birma spoorlijn. De gevangenen moesten 18 uur per dag werken en kregen slecht 2 keer per dag rijst met wat groente te eten. Als ze niet doorwerkten dan kregen ze slaag met de zweep. Ook zagen we in het museum alle voorwerpen die ze gebruikten om te werken aan de spoorlijn. Echt heftig om te zien hoe het er allemaal aan toe ging. Tijdens heb bouwen van de spoorlijn zijn dan ook 100.000 gevangenen overleden.

Na het museum zijn we naar het olifantenpark geweest. We hebben een rit op de olifant gemaakt door de jungle. Dit was echt spannend en wat zijn die olifanten groot en sterk. Maar we hebben ontzettend genoten van de rit. Na een half uur hebben we onze reis vervolgd op een bamboevlot. En wat heeft Jordy hard gewerkt tijdens het bamboevaren. Ik kon lekker zitten en Jordy heeft gevaren.

Ook hebben we nog een kijkje genomen bij de Death Railway. Na de film in het museum te hebben gezien was dit echt indrukwekkend. Maar tegelijkertijd ook prachtig om te bezichtigen.
Als afsluiting van de dag hebben we nog een kijkje genomen bij de Memorial Wars, hier worden alle mensen herdacht die zijn omgekomen tijdens de oorlog. Een heel indrukwekkend monument.

Na deze lange vonden we dat we wel een ontspannende massage hadden verdiend. We zijn dus nog even het dorp ingelopen om deze te bemachtigen. Heerlijk….

Nu liggen we lekker op bed en gaan we dromen van de geweldige dag…..truste

De foto's van deze dag heb ik per ongeluk in de map van vertrek en dag 1 geplaatst.