Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu Dag 8 Chiang Mai - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Vera & Jordy Biesen - WaarBenJij.nu

Dag 8 Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Vera & Jordy

14 December 2013 | Nederland, Venlo

Dag 8

Vanmorgen hebben we heerlijk uitgeslapen en na een lekker ontbijtje hebben we de ‘red cap’ genomen naar de Doi Suthep Tempel. Dit is de grootste tempel van Thailand en is hoog op de berg gelegen. De trap naar de tempel had om precies te zijn 309 treden, we hebben dus een hele klim afgelegd.

Phrathat Doi Suthep is een boeddhistische tempel in de provincie Changwat Chiang Mai in Thailand. De tempel wordt vaak Doi Suthep genoemd, al is dat feitelijk de naam van de berg waar hij op gebouwd is. De tempel wordt door vele Thai als heilig beschouwd. Hij geeft een prachtig uitzicht op de stad Chiang Mai.

Na deze trip hebben we heerlijk afgekoeld in het zwembad en even een break-out genomen op onze hotelkamer. Heerlijk even bijkomen.

We hadden Jordy nog beloofd om een ritje in een TukTuk te maken want dat wilde hij zo graag. Dichtbij het hotel hadden we een mevrouw gevonden met een TukTuk, ze vraagt ons waar we heen willen en wij gaven aan dat ze gewoon een rondje door de stad kon rijden. Voor 250 Bath (omgerekend 6,25 euro) heeft ze ons 1,5 uur rondgereden en dit was echt overweldigend wat ze ons allemaal heeft laten zien. Om te beginnen zijn we naar een lokale groente- en fruitmarkt gereden, de markt heeft een loopruimte van ongeveer 1,5 meter breed maar schijnbaar is het hier normaal dat je gewoon met je TukTuk over de markt rijdt, echt heel bijzonder. Wij waren helemaal verbaasd. Op de markt heeft ze voor ons ook nog wat lekkers gekocht namelijk ‘sticky rice in bamboe’, dat is plakrijst die wordt in een bamboe stok gedaan en dan warm gemaakt op de BBQ, dit was echt heerlijk.

Daarna hebben we een aantal tempels bezocht in Chiang Mai echt ongelooflijk hoeveel tempels er zijn hier. De bezoekjes waren voor ons indrukkend wekkend omdat tijdens onze aanwezigheid de monniken in de tempel een ceremonie hadden. Prachtig om mee te maken.

Tot slot zijn we nog even over de feestmarkt gelopen en hebben we sticky rice met mango gegeten. Ongelooflijk hoe lekker dat is hier. Om je vingers bij af te likken. Na het eten hebben we nog genoten van een optreden van een Thaise zanger (gelukkig zong hij wel engels) wat een prachtige stem had die, een genot om naar te luisteren.

Zo nu zit de dag er weer op en gaan we lekker een Tukje doen….tot morgen..

• 14 December 2013 - 16:33

Henk:

geweldig wat jullie ondernemen
    toch veel leuker als een georganiseerde reis
    zo zie je nog eens wat.
    knap hoor
    veel plezier

• 15 December 2013 - 20:14

Tijs:

Leuk hoor zo'n ritje door de stad en de tempel ziet er ook
    Indrukwekkend uit!

Die rijst in bamboe van de BBQ moeten we hier ook eens proberen, neem je ook
    Receptjes mee?

Grt Tijs

• 16 December 2013 - 14:48

Tamara:

Dat ziet er super uit. Geniet ermaar van.